• Home

  • O nas

  • Najmłodsza

  • Korona Ziemi

  • Aktualności

  • Galeria

  • Partnerzy

  • Media o nas

  • Kontakt

  • More

    © Everteam 2016

    Projekt: Sylwia Bajek

    • Facebook - Black Circle
    • YouTube - Black Circle

    Sponsoring wypraw wysokogórskich, przykład Everest Ekspedycja 2017- cz. 2.

    01/02/2017

     

    Sponsoring wypraw wysokogórskich na przykładzie Everest Ekspedycja 2017 - część 2.

     

    Poszukiwanie sponsora odbywa się w większości przypadków w sposób podobny.

    Pytamy znajomych czy znają firmy zainteresowane promocja podczas wyprawy a oni mówią ze nie znają. Wysyłamy kilkadziesiąt maili do firm z prośba o wsparcie…efekt przeważnie jest żaden. Tak to prawda nie jest łatwo znaleźć sponsora. Możemy jednak podejść do zagadnienia kreatywnie i przygotować się wcześniej w sposób zorganizowany i przemyślany. Poniżej kilka wskazówek, które w przypadku Everteam pomogły pozyskać Sponsorów.

     

    Działania marketingowe i promocyjne na konferencjach biznesowych. Konferencja Vantis Holding
    Piotr Szwedes - serdeczne dzięki za wsparcie!

     

    Twój potencjalny sponsor liczy na uzyskanie WARTOŚCI BIZNESOWEJ.

    Ważne, aby zobaczył w Twojej wyprawie element promocji firmy. Zastanów się jakie elementy wyprawy wysokogórskiej mogą być dla niego atrakcyjne. Na samym początku zrób „burzę mózgów” i stwórz listę co możesz zaoferować sponsorom. „Burza mózgów”, w wyniku której powstaną pomysły ofertowe dla potencjalnych sponsorów, będzie tym skuteczniejsza im więcej osób udzieli Ci swoich opinii – zadbaj aby mieli różne punkty widzenia i z różnej perspektywy patrzyli na Twój pomysł wyprawowy. Zadbaj o to aby wśród zaproszonych osób był marketingowiec (najlepiej praktyk), właściciel firmy, wspinacz i artysta;). Im większa różnorodność tym lepiej. Pamiętaj – burza mózgów polega na tym ze zapisujesz każdy pomysł, nawet ten najbardziej niedorzeczny (bez oceniania!) a następnie przechodzisz to ich omówienia i dodania lub skreślenia z listy narzędzi marketingowych które możesz przedstawić potencjalnemu sponsorowi. Alternatywą do spotkania w grupie są rozmowy 1 na 1 z potencjalnym przedsiębiorcą. Zapytaj go, co by go interesowało, gdyby on miał zostać sponsorem. Oczywiście trafisz również na firmy które powiedzą ze ich taka promocja nie interesuje, ale zgodnie z naszym wcześniejszym postem nie zrażaj się tylko szukaj dalej. Próbując szlifujesz swoją ofertę i swoje umiejętności przekonania do sprawy. Wiele firm prowadzi programy CSR (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu). Te firmy na pewno chętnie z Tobą porozmawiają. Polecamy prowadzić rozmowy z firmami pod koniec roku kalendarzowego – wtedy zatwierdzane są przyszłoroczne budżety na marketing. Oczywiście nie tylko wtedy podejmują decyzję o wsparciu, ale wówczas jest łatwiej. Dzięki „burzy mózgów” oraz wywiadom z firmami definiujecie swoją ofertę.

     

    Spróbuj wyjść ponad schematy typowych i powielanych działań marketingowych.

    Nawiązuj do filozofii, profilu i targetu konkretnych firm, staraj się wcielić w rolę prezesa, dyrektora marketingu firmy której oferujesz współpracę. Daj się ponieść fantazji! :). Przykładowo: Sponsorem jest siłownia/ klub fitness: zaproponuj materiał video na żywo z treningu na siłowni, trening w koszulce z logo siłowni w górach, bezpłatne wejściówki rozlosowane w grupie twoich odbiorców/ fanów/ czytelników bloga, które mogą zachęcić do zakupu karnetów w perspektywie czasu etc.

     

    Media.

    Doceń udział mediów w tworzeniu wartości dla Sponsora. Każdy sponsor jest zainteresowany tym aby jego udział w wyprawie został dostrzeżony za pomocą różnych środków przekazu. Dzisiejsze media są zróżnicowane. Możesz rozpocząć współpracę z mediami drukowanymi (np. dzienniki, miesięczniki), elektronicznymi (portale, blogerzy itp.) oraz RadioTV (w szczególności radiostacje są bardzo otwarte na informowanie o wyprawach górskich). Oczywiście łatwiej będzie dotrzeć do mediów lokalnych ale również te media maja dużą moc sprawczą. Pamiętaj ze tak jak Ty szukasz mediów które mogą opublikować relacje z Twojej wyprawy tak media szukają ciekawych tematów. Pomyśl co ciekawego jest w twojej wyprawie - szczyt, kultura kraju? Twoja pasja? Twoja historia? Zwiększysz szanse na wydrukowanie twojej opowieści gdy przygotujesz artykuł lub rozbudowane informacja na temat wyprawy i taki materiał zaproponujesz. Bądź zaangażowany. Twoje zaangażowanie w budowanie relacji z mediami ma duże znaczenie. Przygotuj interesujący materiał- wzór (lub kilka), za pomocą którego będziesz mógł się sprawnie posługiwać w kontakcie z mediami, mogąc go tylko update'owac i dostosowywać do bieżących potrzeb) relacje oraz opisy Twoich wyprawa for free. Aktywizuj Social media. Dziel się pozytywną energią. Organizuj pokazy slajdów … budujesz swoją markę ale również dzielisz się swoimi przygodami z innymi co daje niesamowitego kopa do działania :)

     

    Everteam na żywo TVN24 BiS, w programie 'Pokaż nam Świat' >>ZOBACZ

     

    Planowanie jest wszystkim (prawie).

    Miej plan. Jeśli marzysz o wejściu na Everest lub inny wymagający szczyt to w większości przypadków jest to pomysł, na którego realizację przygotowujemy się w sposób przemyślany. Warto mieć strategie pozyskania sponsora. W strategii powinny znaleźć się cele, terminy, etapy. Proponujemy zaplanować z wyprzedzeniem pokazy przed i po wyprawowe, spotkania z mediami itp. Im lepiej się do tego przygotujesz tym lepsze będą efekty.
    Zakładając iż dzisiaj zamarzysz sobie o wejściu na Everest za 5 lat – to już teraz możesz przygotowywać się do pozyskania sponsora na wyprawę za 5 lat. Jak? Utwórz swoje wyprawowe kanały w mediach społecznościowych, twórz relacje. Nawet przy wyprawach na niższe szczyty zapraszaj do współpracy partnerów biznesowych , na początku łatwiej o barter lub rabaty a później o wsparcie finansowe. Zasada jest prosta – najtrudniej pozyskać PIERWSZEGO sponsora. Jeśli jeden Wam zaufa to kolejni też dołączą.

     

    Sponsoring wypraw? Łatwe czy trudne? Na początku trudne ale ... każdy Mistrz zaczyna od statusu ucznia. Cierpliwość i kreatywność to klucze do sukcesu.

     

    Trzymamy kciuki!
    Sylwia i Szczepan

     

    Wartości merytoryczne konsultowane z firmą Art of Finance Doradztwo Biznesowe, która jest Partnerem wyprawy na Everest.
    @sztukabiznesu

    Share on Facebook
    Please reload

    EverteAm

    ​

    ​

    2018